Van der Vliet Aannemersbedrijf

< Terug naar overzicht

Aannemers website met het oog op conversie optimalisatie

Van der Vliet Aannemers- en Afbouwbedrijf is een aannemer in de regio Bommelerwaard. Het bedrijf staat bekend om haar persoonlijke benadering en de flexibele aanpak. Van een kleine verbouwing tot de renovatie van een heel huis. Geen klus is hun te gek.

De vakmensen achter het bedrijf zijn prettig, betrouwbaar en kundig. Dat is precies de uitstraling waar we voor de nieuwe website naar op zoek waren. De vormgeving van de nieuwe website is niet zomaar tot stand gekomen. Alles is wel overwogen met conversie optimalisatie in het achterhoofd. Zo bieden we op elke pagina de bezoeker de mogelijkheid om gemakkelijk te reageren.

En dat zie je terug in de resultaten! Van der Vliet krijgt 124% meer aanvragen binnen sinds de nieuwe website online is.

Bezoek website

Per dienst een aparte landingspagina

Newstaed heeft Van der Vliet Aannemersbedrijf geadviseerd om online te focussen op een aantal diensten waarin het bedrijf excelleert. Gezamenlijk zijn we tot 6 diensten gekomen: nieuwbouw, aanbouw, verbouw, afbouw, renovatie en onderhoud.

Voor elke dienst hebben we een aparte landingspagina opgezet. Op deze speciale pagina’s gaat het voornamelijk om het winnen van het vertrouwen van de bezoeker. De pagina’s zijn een samenstelling van:

  • Uitvoerige tekst over de werkwijze in de vorm van een stappenplan;
  • Een pakkende achtergrond foto;
  • Lijstje van gerelateerde unique selling points;
  • Relevante afgeronde projecten;
  • Overzicht van kwaliteitsmaterialen waarmee veel wordt gewerkt;
  • Testimonial van een klant.

Het contactformulier neemt de meest prominente plaats in op de pagina. Met een onderscheidende call-to-action achtergrondkleur, een kleur die heel bewust niet voorkomt in de huisstijl van Van der Vliet. We hebben ervoor gezorgd dat de geïnteresseerde bezoeker niet om het formulier heen kan, zonder dat het echt opdringerig is.

 

Landingspagina met duidelijke call-to-action

 

vandervliet-dak

Visueel geweld en zoekmachine geoptimaliseerde teksten

Een foto zegt meer dan duizend woorden. De projectpagina’s op de nieuwe website staan er vol mee, gemaakt door een kwaliteitsfotograaf. Het geeft de bezoeker de mogelijkheid om het proces van de bouw terug te zien en om stiekem binnen te kijken bij huizen in de regio. Dit wekt enorm veel vertrouwen in het kunnen van de aannemer.

De teksten op de projectpagina’s zijn geschreven met SEO in het achterhoofd. Er is eerst een uitgebreid onderzoek gedaan naar branche gerelateerde zoekwoorden die goed scoren in Google zoekopdrachten. Deze zoekwoorden zijn vervolgens geïnjecteerd in de pagina titel, kopteksten en body teksten.

De statistieken in Google Analytics tonen aan dat deze projectpagina’s goed bezocht worden en dat er een groot gedeelte van de leads worden gescoord op die pagina’s. Het is dus zaak om zeer regelmatig nieuwe projecten te plaatsen en indien nodig bestaande projecten te updaten. Newstaed blijft hiervoor aan de zijlijn meelopen.

Colofon

  • Steven Nijstad (Design & projectmanagement)
  • Rutger Laurman (Frontend & backend)
  • Job van Leersum (SEO Copywriting)
  • Levin de Boer (Fotografie)

 

Aanvankelijk leek een renovatie van de toenmalige website me genoeg. Met een vooronderzoek heeft Newstaed me overtuigd om een compleet nieuwe website te bouwen. De resultaten mogen er wezen, in de regio ben ik de enige aannemer die het online écht goed heeft geregeld en scoor zodoende veel online aanvragen. Vakmanschap!

Start vandaag jouw webproject!

Neem contact op